Hlavní řešitel projektu: Prof. Ing. Ilja Vyskot, CSc.
Financování: IP 2015
Trvání projektu: 01. 01. 2015 – 31. 12. 2015
Inovace praktické výuky studijního programu Regionální rozvoj na FRRMS spočívá v přípravě a rozvoji realizační pedagogické – výukové spolupráce mezi FRRMS a subjekty oblasti rozvoje a správy regionů v České republice (veřejná správa – státní správa a samospráva, spolupůsobící instituce- SMO, SOV, MAS, správy VZCHÚ, rozvojové a rezortní agentury, manažerské instituty, tangované firmy a podniky, aj.). Hlavním záměrem projektu je vypracování systému zavedení praktické kooperativní výuky ve výše uvedených institucích s propojením teoretických základů fakultní výuky a praktických aplikací. Do struktury a obsahu výuky budou přímo zakomponovány odborné znalostní požadavky praktologické sféry, jejich konkrétní ověřování a praktická utilizace bude probíhat v reálném veřejném prostředí tangovaných institucí ( dílčí úkoly výuky – např. seminární práce, drobné projekty, cvičné strategie) na základě jejich provozních požadavků. Studenti se v reálných podmínkách budou učiti řešit „inženýrskou“ problematiku a aplikačně utilizovat získané teoretické poznatky.
Záměr projektu vyžaduje zpracování nové organizační a věcné struktury inovovaného pojetí výuky. Bude zpracována analýza stávajících propojení teoretického a praktologického vzdělávání studijního programu, s cílem modifikací vnitrofakultního systému a začlenění nových praktologických forem do učebního systému . Organizačně – stanovení požadavků a možností v rámci jednotlivých předmětů na praktickou výuku, možnosti proktologické syntézy obsahové náplně jednotlivých předmětů, začlenění nových forem do sylabů v rámci akreditačního systému a do semestrálních harmonogramů akademického roku. Realizační organizační výstupy spočívají především v nastavení systému kooperace s partnery veřejné praxe. Budou vymezeny možnosti, požadavky a potenciální přínosy pro fakultu i tangované partnery. Souběžně bude vypracován systém poskytování sekundárních zdrojů a dat, harmonogram praktických aktivit, systém konzultačních forem ze strany partnerů. Součástí systému budou smluvní identifikace, způsoby a formy předávání studentských výsledků praxi i řešení autorských práv případných odměn. Předpokladem kooperace budou institucionální smlouvy FRRMS s partnery ( s již stávajícími i novými partnery).
Inovovaný systém bude modelově odzkoušen v průběhu následujícího akademického roku a následně precizován dle získaných praktických poznatků
Více aktualit
-
Na začátku července se několik studentů FRRMS zúčastnilo letní školy v maďarské Pécsi. Tématem letošního ročníku bylo „Exploring the different ways of small town development in Central and Eastern Europe.“ O tom jak škola probíhala a co…16. 8. 2024
-
Výstava v Muzeu Blanenska „Moravský kras pod mikroskopem“
Výstava v Muzeu Blanenska „Moravský kras pod mikroskopem“ vznikla ve spolupráci s Mendelovou univerzitou v Brně a Zdravotním ústavem se sídlem v Ostravě. Přibližuje život mikroorganismů a drobných…16. 7. 2024 -
Holistický model nerovností v oblasti zdraví v regionech České republiky
Dalším výsledkem projektu: Nerovnosti ve zdraví v České republice: význam a vztah determinant zdravotního stavu obyvatelstva v územních disparitách je podcast v anglickém jazyce. Jaké prostorové faktory ovlivňují nerovnosti v oblasti…10. 7. 2024 -
Česká vláda vnímá zvolení Mileie jako velkou příležitost, řekl…
Pro bilaterální vztahy mezi Českem a Argentinou bylo zvolení Mileie podle historika a iberoamerikanisty Michala Zourka „zlomem“. „Vztahy v posledních dvaceti letech výrazně stagnovaly,“ uvedl s tím, že během levicových vlád se kvůli velkému…25. 6. 2024 -
Vzdělání pro horské kmeny severního Thajska
V horách severního Thajska, zejména v provinciích Chiang Mai a Chiang Rai se nachází sedm hlavních horských kmenů: Akha, Karen, Lahu, Lisu, Lawa, Hmong a Yao. Dále se zde nachází méně početné etnické skupiny jako například Palaung a…15. 6. 2024 -
SUMMER SCHOOL PLAN:GEOGRAPHY AND THE UTILIZATION OF INSTRUMENTS FOR LOCAL…
Students interested in attending the Summer School should apply through CEEPUS for the 2023-2024 academic year, network CZ-111, by July 10th, 2024.Professors wishing to participate as lecturers must submit their applications by June 30th,…15. 6. 2024 -
Přihlášky do výměnného programu CEEPUS otevřeny!
Přihlas se na zahraniční mobilitu v zimním semestru v rámci programu CEEPUS! Kam můžeš vyrazit?Studenti FRRMS mohou primárně vyjíždět v rámci sítí CZ-111 a AT-50, nebo i jinam jako tzv. freemoveři.Partnerské instituce nalezneš zde: CZ-111 a AT…21. 5. 2024 -
Projekt “GUESS”
Odborníci z naší fakulty spolu s odborníky z Hellenic Open University, Maieutica Cooperativa de Ensino Superior CRL, Universidad Politécnica de Cartagena, Panepistimio PatronSpolečně usilují o to, aby univerzitní studenti lépe porozuměli…12. 5. 2024 -
CEEPUS Exchange at University of Ljubljana: Implementing LEADER/CLLD:…
Retrieved from Irma Potočnik Slavič and Sara Mikolič. Dr Ondřej Konečný visited the Department of Geography of the Faculty of Arts of the UL from 8 to 12 April 2024 in the framework of the CEEPUS exchange. Within the CEEPUS mechanism,…20. 4. 2024 -
Aktuální migrační situace v Evropě
Mgr. Martin Hrabálek, Ph.D. z Ústavu teritoriálních studií ve čtvrtek 18. dubna 2024 v Televizních novinách na TV Nova rozebíral aktuální migrační situaci v Evropě. Pokud Vás tato problematika zajímá, můžete si pustit celý záznam níže. Vstup…20. 4. 2024