Potřebuji vyřídit
Na této stránce se dozvíš, které žádosti jsou nejčastější a co má být jejich součástí.
Většina žádosti lze podat elektronicky přes Kontaktní centrum, které najdeš v UIS v Portálu studenta
Pokud jsi již byl na vysoké škole, je zde možnost nechat si uznat Tvé úspěšně odstudované předměty. Uznávání předmětů probíhá na základě porovnání sylabů daných předmětu či na základě jazykových certifikátů apod. Důležitý není název předmětu, ale jeho náplň.
Uznán bude počet kreditů, který bys získal za předmět na FRRMS. Klasifikace však zůstává původní.
Omezení u uznání předmětů:
- Uznat lze maximálně 60 % celkové kreditové hodnoty daného studia. Žádosti, které budou tuto hranici přesahovat, budou zamítnuty.
- U bakalářského studiu lze uznat maximálně 108 kreditů.
- U navazujícího magisterského studiu lze uznat maximálně 72 kreditů.
- O uznání či neuznání rozhoduje shodnost sylabů.
- Předměty ukončené zápočtem nelze uznat za předměty ukončené zkouškou.
Jak o uznání předmětů požádat?
O uznání předmětů můžeš požádat přes Kontaktní centrum v UIS (Portál studenta – Kontaktní centrum – 009_Z: Žádost o uznání předmětu(ů) ). Jako přílohu k žádosti musíš doložit potvrzený výpis předmětů s jejich klasifikací a také potvrzené sylaby předmětů.
Pouze pokud si necháváš uznat předměty absolvované v předcházejícím studiu na FRRMS, tak výpis předmětů ani sylaby dokládat nemusíš.
! POZOR !
Je třeba dát si pozor na podmínky postupu do dalšího semestru, protože kredity z uznaných předmětů se nepočítají do kreditů potřebných pro postup do dalšího semestru, počítají se pouze do celkového počtu kreditů. Je proto nutné si zkontrolovat počty kreditů po uznání a popřípadě si nějaké předměty do zápisu přidat.
Přerušit studium lze pouze na celý semestr. Celková doba přerušení studia nesmí být delší než polovina standardní doby studia. Standardní doba studia na bakalářském jsou 3 roky. Standardní doba studia na navazujícím magisterském stupni jsou 2 roky. Studium může být přerušeno i opakovaně. Studium nelze přerušit pro první semestr.
Aby mohlo být studium přerušeno, je nutné podat žádost o přerušení studia a zároveň splnit podmínky pro zápis do dalšího semestru. Žádost o přerušení studia je nutné dodat podepsané na studijní oddělení buď osobně, poštou nebo datovou schránkou. Jako vzor žádosti lze využít formulář 005_Z: Žádost o přerušení studia v Kontaktním centru v UIS. Žádost o přerušení nestačí podat pouze elektronicky.
Další žádosti týkající se přerušení studia stačit podat elektronicky přes Kontaktní centrum v UIS. Jedná se o žádost o prodloužení přerušení studia, žádost o předčasné ukončení přerušení studia a žádost o opětovný zápis do studia.
! POZOR !
Po dobu přerušení studia není osoba studentem.
Doba přerušení studia se započítává do maximální doby studia.
Přerušení studia ze zdravotních či jiných závažných důvodů
O přerušení studia ze zdravotních či jiných závažných důvodů lze požádat i během semestru. Musí být však odůvodněna a je třeba důvody doložit. Například k žádosti o přerušení studia ze zdravotních důvodů je třeba doložit lékařské zprávy.
Přerušení studia z důvodu těhotenství, porodu či rodičovství
Přerušení studia z důvodu těhotenství, porodu či rodičovství je možné vždy, nejdříve však 8 týdnů před porodem. Studium může být přerušeno po celou uznanou dobu rodičovství. K žádosti o přerušení studia je nutné předložit na studijní oddělení těhotenský průkaz a následně rodný list dítěte.
Doba přerušení studia po uznanou dobu rodičovství se do celkové doby přerušení studia ani do maximální doby studia nezapočítává.
Pokud jsi v situaci, kdy nemůžeš nebo již nechceš pokračovat ve studiu, abychom se o tom dozvěděli, je třeba dodat Prohlášení o zanechání studia. Využít lze formulář 010_O: Prohlášení o zanechání studia v Kontaktním centru v UIS. Prohlášení s podpisem však musí být dodáno na studijní oddělení buď osobně, poštou nebo datovou schránkou. Prohlášení o zanechání studia nestačí podat pouze elektronicky.
Dnem ukončení studia pak bude den, kdy bylo univerzitě doručeno tvé písemné prohlášení o zanechání studia. Studium nelze ukončit zpětně.
Žádost o mimořádný zápis podávej v případě, že jsi nezískal minimální počet kreditů, který je potřeba pro zápis do dalšího semestru. Žádost podávej, až jsi budeš jistý, že minimální počet kreditů nezískáš. Žádost o mimořádný zápis stačí podat elektronicky přes Kontaktní centrum v UIS. Do žádosti uveď všechny důvody, které vedly k této situaci. K žádosti můžeš přiložit například lékařské zprávy či jiné dokumenty, které by Tvou žádost a důvody podpořily.
Pokud jsi právě v 1. semestru a nepodařilo se Ti získat 15 kreditů, využij žádost o mimořádný zápis do druhého semestru bez získaných 15 kreditů.
Pokud jsi již v 2. nebo vyšším semestru a nepodařilo se ti získat 40 kreditů za poslední dva odstudované semestry, využij žádost o mimořádný zápis do dalšího semestru bez získaných 40 kreditů.
Každý předmět můžeš mít zapsaný maximálně dvakrát. Pokud poprvé předmět úspěšně neukončíš, můžeš si ho zapsat ještě jednou. Pokud se však stane, že se Ti nepovede předmět ukončit ani podruhé, musíš požádat o zrušení zápisu předmětu, aby sis mohl předmět zapsat potřetí.
Žádost o zrušení zápisu předmětu stačí podat elektronicky přes Kontaktní centrum v UIS. Využij žádost o zrušení zápisu předmětu. Do žádosti uveď všechny důvody, které vedly k této situaci. K žádosti můžeš přiložit například lékařské zprávy či jiné dokumenty, které by Tvou žádost a důvody podpořily.
K hlavním stipendiím, které můžeš získat, patří ubytovací stipendium, sociální stipendium, prospěchové stipendium a mobilní stipendium. Stipendia a podmínky jejich přiznávání upravuje Stipendijní řád Mendelovy univerzity v Brně a Směrnice děkana o zásadách pro přiznávání stipendií. Žádost o ubytovací stipendium se podává přes UIS. O ostatní stipendia můžeš požádat přes kontaktní centrum